ארה"ב: רוסיה ממשיכה להזרים כוחות אל עבר הגבול

    שלמה ריזל 1 Comment on ארה"ב: רוסיה ממשיכה להזרים כוחות אל עבר הגבול

    בארה"ב ואירופה מודאגים מהמשך הנעת הכוחות הרוסיים אל עבר הגבול עם אוקראינה

    מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן צילום: Marc Israel Sellem/POOL
    11:52
    21.05.24
    יונת קפלן No Comments on "אירוע בסדר גודל תנ"כי": סיוון רהב מאיר על מות ראיסי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מזכיר במדינה האמריקני אנתוני בלינקן אמר היום (רביעי) על רקע הדיווחים הסותרים על נסיגה רוסית מהגבול, "אנחנו ממשיכים לראות יחידות של הצבא הרוסי נעות אל עבר הגבול, לא מתרחקות ממנו".

    בתוך כך, מנהיגי האיחוד האירופי ייפגשו מחר כדי לדון בנושא המתיחות מול רוסיה. שרי ההגנה של מדינות באית נאט"ו ייפגשו במשך יומיים בבריסל.

    מזכ"ל נאט"ו סטולטנברג הבהיר כי רוסיה כעת לא נסוגה: "נראה שרוסיה ממשיכה לרכז כוחות ואנו לא קיבלנו את תגובתה למסמך התשובה ששלחנו לה ב-26 בינואר. נמשיך להעביר מסר ברור מאוד לרוסיה – אנו מוכנים לשבת ולדון עמם, ובמקביל מוכנים גם לרע ביותר. אם רוסיה תפלוש שוב לאוקראינה היא תשלם מחיר גבוה".

    שר ההגנה הבריטי בן וולאס אמר בבריסל: "כוחות הצבא הרוסי נעו מאיזורי הכינוס לעמדות יציאה תוקפניות יותר".

    ‏נשיאת הנציבות האירופית אורסולה גרטרוד פון דר ליין התייחסה לחשש הגדול בחוסר אספקת גז לאירופה מרוסיה: "כדי להפחית את הסיכון הקיים להפרעות באספקת הגז, קיימה הנציבות האירופית בחודשים האחרונים שיחות עם יצואניות מפתח של גז נוזלי (LNG) כמו ארה"ב, קטאר ומצרים כדי להגדיל את נפחי ‏הגז הנוזלי. בנוסף קיימנו התייעצויות עם יבואני מפתח של גז נוזלי – בפרט יפן ודרום קוריאה, כדי שיספקו לאיחוד האירופי חומרי גלם מהעתודות שלהם".

     

     

     



    1 תגובות

    מיין תגובות